Täiskohaga töö ja magistrantuur. Milleks?

Mul on olnud au olla Eesti ühe ägedaima magistriprogrammi „klassijuhataja“ ehk juhtinud Euroopa õpingute arenguseminari, mille eesmärk on toetada õppijaid nende isiklikus, professionaalses ja akadeemilises arengus. Lühidalt öeldes on minu töö olnud aidata tudengitel väga tihedas ja mahukas programmis ellu jääda, oma õpinguid ja kogemusi mõtestada ja toetada õppijate kasvamist omanäolisteks, hoolivateks ja oma valdkondi arendavateks professionaalideks. 

Euroopa õpingute magistriprogramm toob kokku väga mitmekesise seltskonna. Kursusel õpivad koos äsja bakalaureuse kraadi saanud 23aastased ja 50aastased kogenud professionaalid. Koos õpivad erinevate valdkondade esindajad. Ühel kursusel võivad olla koreograaf, stilist, semiootik, pangandustöötaja, projektijuht, valitsuse ametnik jne.

Milline see programm on?

  • Palju raskem ja töömahukam kui sa arvad
  • Tehtavam kui esmapilgul tundub
  • Palju ägedam kui võib tunduda
  • Väga mitmekesine
  • Euroopa ja Euroopa Liidu mõistmine võimaldavad mõista suuremat pilti ja pisemat pilti suuremas kontekstis. Hakkad aru saama, mis ja miks meie ühiskonnas toimub
  • Saad väga laiahaardelise vaate, kuna õppejõud on muu hulgas Eestist, Saksamaalt, Itaaliast, Hollandist ja mujalt

Viis põhjust, miks täiskasvanuna ülikooli minna?

Aastate jooksul olen töötanud paljude tudengitega. See nimekiri on minu tähelepanekud, kuidas ja mida mõjutab uuesti kooli minemine. Kokkuvõtlikult usun, et täiskasvanuna koolis käimine teeb ühiskonna paremaks, sest õppida suutev inimene on vabam, avatum, hoolivam ja enesekindlam.

  1. Murrab mugavustsooni lahti. Mingil hetkel läheb elu paika. Nii paika, et sinna ei tule enam uusi mõtteid ega inimesi. Mõnda aega on see hea, kuid pikas perspektiivis hakkab mõjutama elada julgemist, sest uus ja võõras muutuvad hirmutavateks.
  2. Õppimine hoiab noorena. Kõige ohtlikum seisund on „peast vanaks“ jäämine ehk usk, et ma olen millegi jaoks liiga vana. Uue õppimine, ebamugavuse talumine, teadmatuse talumine hoiab teel, annab ja hoiab enesekindlust.
  3. Avab uued uksed. Uued inimesed, uued mõtted, uued kogemused, annavad uusi mõtteid, uusi võimalusi. 
  4. Avastad oma võimekuse ja julged teha uusi suuremaid otsuseid. Paljud tudengid saavad õpingutest tõuke ja julguse teha kauaigatsetud muutuseid. Julgevad olla nähtavamad ja võtta vastu suuremaid väljakutseid. Saad teadlikumaks oma tugevustest ja võimetest ning avastad seni peidus olnud ressursse. Hakkad ennast rohkem väärtustama ja tundma.
  5. Saad segasest ja keerulisest maailmast paremini aru. Hakkad paremini, sügavamalt ja kriitilisemalt mõistma ühiskonnas toimuvat ning oskad sõna võtta teadlikumalt, teed vahet arvamustel, faktidel jne.

Enne õpinguid on paljud tudengid kinni oma ametis või kodurollides. Nad tulevad kitsa huviga ja arvavad, et nad muust ei peagi teadma. Õpingute käigus saavad nad ennast nagu tagasi. Leiavad uuesti üles, muutuvad palju julgemaks, avatumaks ja sallivamaks ehk vähem kartlikuks ja küüniliseks. Ehk siis elu muutub toredamaks endale ja teistele, isegi kui paar aastat peab paljust loobuma ja väga palju pingutama. Autasu selle eest on ägedam elu ja ägedam ise!

 


Artikli autor on Epp Adler, kes juhtis pikka aega Euroopa õpingute magistriprogrammi arenguseminari

TÜ peahoone

Tartu Ülikooli kandideerimine on lõppenud

tudengid koridoris

Doktoriõppe põhivastuvõtt lõpeb 15. juunil

University of Tartu podcast Tiksu to UniTartu

Uus taskuhääling aitab välisüliõpilastel ülikoolis kohaneda