Mul on olnud au olla Eesti ühe ägedaima magistriprogrammi „klassijuhataja“ ehk juhtinud Euroopa õpingute arenguseminari, mille eesmärk on toetada õppijaid nende isiklikus, professionaalses ja akadeemilises arengus. Lühidalt öeldes on minu töö olnud aidata tudengitel väga tihedas ja mahukas programmis ellu jääda, oma õpinguid ja kogemusi mõtestada ja toetada õppijate kasvamist omanäolisteks, hoolivateks ja oma valdkondi arendavateks professionaalideks.
Euroopa õpingute magistriprogramm toob kokku väga mitmekesise seltskonna. Kursusel õpivad koos äsja bakalaureuse kraadi saanud 23aastased ja 50aastased kogenud professionaalid. Koos õpivad erinevate valdkondade esindajad. Ühel kursusel võivad olla koreograaf, stilist, semiootik, pangandustöötaja, projektijuht, valitsuse ametnik jne.
Milline see programm on?
Viis põhjust, miks täiskasvanuna ülikooli minna?
Aastate jooksul olen töötanud paljude tudengitega. See nimekiri on minu tähelepanekud, kuidas ja mida mõjutab uuesti kooli minemine. Kokkuvõtlikult usun, et täiskasvanuna koolis käimine teeb ühiskonna paremaks, sest õppida suutev inimene on vabam, avatum, hoolivam ja enesekindlam.
Enne õpinguid on paljud tudengid kinni oma ametis või kodurollides. Nad tulevad kitsa huviga ja arvavad, et nad muust ei peagi teadma. Õpingute käigus saavad nad ennast nagu tagasi. Leiavad uuesti üles, muutuvad palju julgemaks, avatumaks ja sallivamaks ehk vähem kartlikuks ja küüniliseks. Ehk siis elu muutub toredamaks endale ja teistele, isegi kui paar aastat peab paljust loobuma ja väga palju pingutama. Autasu selle eest on ägedam elu ja ägedam ise!
Artikli autor on Epp Adler, kes juhtis pikka aega Euroopa õpingute magistriprogrammi arenguseminari