Tartu Ülikooli õppekomisjon otsustas 2018. aastal hea õpetamise grandi saajad. Üks grandisaajatest oli Johan Skytte poliitikauuringute instituudi nooremteadur Thomas Linsenmaier, kes kasutab seda e-õppevahendite rakendamise uurimiseks probleemipõhises õppes.
Õppeprorektor Anneli Saro sõnul esitati tähtajaks 23 granditaotlust, neist seitse humanitaarteaduste ja kunstide, kuus sotsiaalteaduste, viis meditsiiniteaduste ning viis loodus- ja täppisteaduste valdkonnast. Kõik taotlejad esitasid oma õpetamisportfoolio (õpetamisalase arengu analüüsi) ja tegevusuuringu projekti. Grandisaajate valimisel võeti arvesse kandidaatide senist tegevust õppijate toetamisel ning nende õpetamise arendamisel ja uurimise oodatavat mõju õppekvaliteedile struktuuriüksuses, valdkonnas ja ülikoolis laiemalt.
Grandisaajad otsustas taotluste, tagasiside ja arutelu põhjal TÜ õppekomisjon, kuhu kuuluvad õppeprorektor, kõigi valdkondade õppeprodekaanid, õppeosakonna juhataja ja üliõpilaskonna aseesimees. „Õppekomisjon leidis, et taotluste üldine tase oli väga hea ja kvalifitseerusid kõik taotlused. Eneseanalüüsid olid põhjalikud ja sisukad, tegevusuuringute projektides olid õpetamises tehtava muudatuse eesmärgid nimetatud ning uurimine ja eeldatavad tulemused läbi mõeldud. Konkurss oli tihe –otsus on põhjaliku vaagimise tulemus,” sõnas Saro. Taotlused vaatasid läbi, koostasid tagasiside ja andsid hinnangu 2016. ja 2017. aastal sama grandi saanud õppejõud ning personaliarenduskeskuse konsultandid.
Hea õpetamise grandile sai Tartu Ülikoolis kandideerida juba neljandat korda, kokku on grandi nüüdseks pälvinud 48 õppejõudu. Hea õpetamise grant (ingl scholarship of teaching and learning) on toetusraha õppejõule oma õpetamispraktika arendamiseks, selle tulemuslikkuse süsteemseks uurimiseks ja kogemuste laiemaks tutvustamiseks.
Teate edastas:
Heidi Mõttus
turunduse ja kommunikatsiooni assistent
Johan Skytte poliitikauuringute instituut
Tartu Ülikool
heidi.mottus@ut.ee